onsdag 13 juni 2012

Så skaffar du jobb i Norge!

Efter flera månader av jobbsökande i Norge har jag fått lite erfarenhet på området och nu har jag reducerat ner det till lite tips:
När jag började söka sommarjobb sökte jag både genom norska arbetsförmedlingen och hos bemanningsföretag men jag fick inget napp där. Tillslut gick jag in på norska gula sidorna och skicka iväg ett gäng mejl och fick jobb direkt!
Gör så här:
Gå in på den norska motsvarigheten av gulasidorna : www.gulesider.no
* Söka på ett önskat sökord exempelvis: ”hotell” eller ”camping” (jag valde hotell för att oftast kan man bo på hotellen för några hundralappar i veckan).
* När resultatlistan kommer upp så kan du skicka iväg snabbmejl till varje företag genom att klicka på kuvertet. Jag var ute väldigt sent men jag fick 3 erbjudanden efter att skicka ut 50st mejl.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar