onsdag 20 juni 2012

Bli av med rethostan!

Enda sedan jag kom till Norge har jag hostat konstant. Det har gått en vecka nu och jag börjar bli skapligt trött på det. Jag har provat te men det funkar inte. Det som funkar lite är att konstant dricka vatten men så fort jag slutar dricka vatten så kommer hostan tillbaka efter 5 min.  Jag har även köpt hostmedicin men det funkade inte alls. Det är så tråkigt att jag inte kan träna eller umgås med människor.
För att bli kvitt på med hostan har jag kollat runt på hela nätet kom kommit fram till att jag ska prova: olivolja, mörkchoklad, ingefära och sen ska även smör och grädde vara bra. Jag jobbar just nu i mellersta Norge i en liten by. Mataffären är ganska liten och det mesta är dyrt där inne …särskilt olivolja (jag har för mig att den kostade mellan 60-70kr). Men det är bättre att lägga ut lite pengar än att gå runt med den här skiten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar